Geïntegreerde politie, georganiseerd op 2 niveaus

2018

PZ Bredene - De Haan

Organisatieaudit, met een duidelijke focus op werknemerstevredenheid, werklastmeting, het belang en de aanwezigheid van informatie en communicatie, de beschikbaarheid van middelen en hoe er met veranderingen omgegaan wordt.

2015

PZ Bodukap (Bonheiden – Duffel – Sint-Katelijne-Waver – Putte)

Externe organisatieaudit

2014-2015

PZ Willebroek – PZ Mechelen

Begeleiding fusieproces PZ Mechelen - PZ Willebroek. Bijstand bij de opmaak van de gemeenschappelijke intentieverklaring die aan de gemeenteraden werd voorgelegd. Adviesverstrekking bij de diverse fasen van de voorbereiding van de fusie. Medewerking bij de opmaak van documenten voor of het verstrekken van toelichtingen aan de diverse gemeentelijke organen en alle betrokken partijen.

2011-2012

PZ Hazodi (Hasselt – Zonhoven - Diepenbeek)

Ondersteuning van de nieuwe korpschef bij het zoeken van een geschikte locatie voor het nieuwe politiekantoor, rekening houdende met de noden en wensen van de politiezone en de opportuniteit voor de politiezone om hierdoor de dienstverlening naar de burgers en haar interne werking te optimaliseren

2008-2009

PZ Brasschaat

Begeleiden en ondersteunen van de lokale politie Brasschaat om te komen tot meer concrete en duurzame acties tot verbetering van de organisatie en de werking van het korps.

2009

PZ Tarl (Ternat – Affligem – Roosdaal - Liedekerke)

Externe organisatieaudit

2008-2009

PZ Noord (Kapellen – Stabroek)

Externe organisatieaudit (organisatiestructuur, sturing, concrete werking,…)

2007-2008

PZ Antwerpen

Ontwikkelen en invoeren van procesoptimalisaties voor de onthaalfunctie bij de Lokale Politie Antwerpen. Standaardiseren van het fysieke en het telefonisch onthaal van de burgers in de verschillende Antwerpse politiekantoren volgens de normen van een klantgerichte en dienstverlenende organisatie

2002

PZ KLM (Kapelle-op-den-Bos, Londerzeel, Meise)

Herdenking van de bestaande taakverdeling op het vlak van de administratieve ondersteuning (CALOG-personeel).

2002

PZ Hazodi (Hasselt – Zonhoven - Diepenbeek)

Audit van de administratieve taken van de lokale politie

2002

PZ Halle

Opzetten en invoeren van een geschreven en gedocumenteerd kwaliteitssysteem volgens ISO 9001, versie 2000. Uitvoeren van een pre-audit.

2001

PZ VIMA (Vilvoorde-Machelen)

Uitwerken en implementeren van een nieuwe organisatiestructuur en een nieuw personeelskader en een nieuw dienstrooster. Invullen van vacante functies. Herzien van de taken. Operationalisering van de indeling in zones binnen de wijkwerking. Inschaling van het personeel van de politiezone in de nieuwe weddenschalen.

2000

Ministerie van Binnenlandse Zaken – APSD

Operationele audit van de afdeling Internationale politiesamenwerking (IPS) van de algemene politiesteundienst (APSD) en meer het bijzonder de internationale berichtenbehandeling (Interpol, Schengen, Europol, Liaisonofficieren).

1994-1995

Ministerie van Binnenlandse Zaken

Evaluatie van de intergemeentelijke samenwerking bij de politie (Instituut voor de Overheid, 4de onderzoeksprogramma Politie en Veiligheid).

1991

Regionale centrumsteden (Aalst, Brugge, Genk, Hasselt, Kortrijk, Leuven, Mechelen, Oostende, Roeselare, Sint-Niklaas, Turnhout)

Wetenschappelijk onderzoek naar de efficiëntie en de effectiviteit van het menselijk potentieel in de politiekorpsen van de regionale steden. Uitwerken van personeelsnormen op basis van een vergelijkbaar takenpakket, waarbij de personeelsbezetting wordt gerelateerd aan de geleverde prestaties en de kwaliteit van de dienstverlening.